Yllätysmatka Pietarsaareen 11.6.2026

Kaksi linja-autoa suuntasi kohti pohjoista, ohitimme Lapuan, Kauhavan, Härmät ja saavuimme Kovjoelle, matkanjohtaja sanoi, että menisimme tapaamaan ”kuumia tyttöjä”, ne olivat veturikaunottaria. Matka jatkui Pietarsaaren merenrantaan ravintola Pavikseen, jossa lounastimme (kuva). Oppaan johdolla saimme tietoa kaupungin historiasta ja nykypäivästä. Vierailimme Nanog-arktisessa museossa sekä Fäbodan ulkoilualueella. Sää oli suosiollinen.
– – – – – – – – –
Kaikki (alla olevat) kuvat saa isommaksi klikkaamalla kuvan päällä. Myös kuvateksti tulee näkyviin.